Så skete det endelig! Vi har fået kortbetaling og en online MobilePay løsning! Hidtil har webshoppen kørt med gammeldags betaling pr. efterkrav, hvor man fik en faktura på mail og betalte via MobilePay eller bank overførsel. Dvs. så gammeldags er det jo heller ikke, da det fortsat er sådan business2business kører. Men som privat forbruger er vi vant til at betale med det samme, når vi bestiller på nettet.
Faktisk er det så indgroet en vane hos nogle, at de slet ikke bemærker eller husker at de ikke har betalt! Og så har vi balladen, for så skal jeg til at have fat på de kunder, der har fået varer, men ikke har betalt sidst på måneden. Og jeg synes faktisk ikke det er så morsomt at lege inkasso, selvom folk generelt har været meget imødekommende. Der er også folk der har kigget forkert på deres faktura og har betalt beløbet uden moms. Eller også har i været søde og runde op efter jeg har sendt jeres faktura. Ekstra donationer skal gøres gennem webshoppen, for ellers ender mit regnskab med ikke at stemme. Jeg har naturligvis været taknemmelig for de ekstra donationer, men det der “udenoms” har givet mig ekstra arbejde. Det skal siges at langt størstedelen af mine kunder har fint kunne finde ud af at betale pr. efterkrav. Både til tiden og med faktura nummer og det hele og i skal have kæmpe tak for at have lettet mit bogføringsarbejde. Men der er altså kunder hver eneste måned, som jeg skal følge op på med betalinger og det er træls at bruge tid på. Så en online betalingsløsning er både nemt for jer som kunder, men så sandelig rart også for mig! Også selvom jeg nu skal lære en ny betalingsportal at kende. Jeg håber også det øger webshoppens troværdighed overfor nye kunder, da vi nu er up to date med betalingsmuligheder. Apropros troværdighed vil jeg også åbne for en Trustpilot konto, hvor i kan skrive anmeldelser, så fremtidige kunder kan læse om Almisse Shop der. Der er lige en lille detalje der skal falde på plads først, som er endnu en nyhed, jeg ikke vil afsløre i dette indlæg 😉

Jeg kiggede på betalingsløsninger allerede for et års tid siden, men kom frem til at det var for stor en udgift for en forretning der lavede 0% overskud. Trykkeriet fik dækket de fleste udgifter til produktion, men alt overskud blev doneret videre til katteforeninger. Så gav det ikke mening med månedsabonnement til Dankort og at de skulle have en procentdel af hvert køb. Vi betalte allerede gebyrer for brug af Mobilepay, hvilket var rigeligt. Men i år har jeg som bekendt ændret konceptet, så trykkeriet også får en bid af kagen. Det har dels givet mig mere overskud i produktionen, men giver også mere råderum ift. at putte lidt penge tilbage i Almisse Shop. Som f.eks. at tilbyde online betalingsløsninger. En forbedret butik, betyder forhåbentlig flere glade kunder og dermed flere penge vi kan donerer til katte i nød.
Konstant udvikling
Almisse Shop har fra start af været et frivilligt projekt. Det startede med enkelte produkter, som man kunne købe til fordel for katte i nød, gennem min katteblog Deaf Darlings. Her var der et blogindlæg der beskrev en håndfuld varer og folk bestilte ved at sende mig en email. Det var meget lavpraktisk. Senere lavede jeg en webshop på Deaf Darlings’ hjemmeside og i 2020 flyttede jeg den til eget domæne. Jeg er hverken programmør eller webudvikler og har ikke råd til købe en fuldt fungerende hjemmeside. Så jeg har lavet det meste selv via WordPress og Woocommerce løsninger og må betale mig fra de ting jeg ikke kan via plugins og support. Derfor er hjemmesiden ikke perfekt, men jeg arbejder hele tiden på at gøre den bedre og nye features kommer i små bidder som jeg dygtiggører mig. Jeg prøver at holde udgifterne til selve hjemmesiden nede, men vi kommer ikke udenom at det koster at have en webshop. Også selvom jeg ikke skal have betaling for min tid – det er mit frivillige bidrag til projektet. Min IT kyndige mand har også hjulpet meget til – dog ufrivilligt, haha! Så snart man har en hjemmeside hvor folk taster personlige informationer ind (som navn og adresse) kræver det også sikkerhedskryptering, så man undgår hacking. Dette er også en ekstra udgift der er kommet, siden jeg gik fra mails til webshop med bestillingsformular. Større butik, større udgifter – sådan er det.

Derfor er det også ved at være aktuelt med lidt højere priser i butikken. Jeg varsler nu prisstigninger på shoppen, som træder i kraft i nærmere fremtid. Det er god stil at melde prisstigninger ud på forhånd og jeg har hele tiden været åben omkring Almisse Shops udvikling. Derfor får i også besked nu. Det er ikke fastsat hvilke varer der bliver påvirket endnu og med hvor meget. Men nu får i lige et heads up og så skal jeg nok sende en rabatkode til vores trofaste kunder, når prisstigningerne rammer – så har i valget at bruge den. Det kommer til at foregå via nyhedsbrevet, så meld dig til nu, hvis du ikke allerede følger med. Så er du også altid opdateret på nye varer i shoppen. Tilmeldingsblanket kan findes nederst på denne side.
Og husk at hele Almisse Shop’s eksistensgrundlag er at samle penge ind til kattene. Det skal bare gøres på en måde, så det løber rundt, så vi forhåbentlig kan blive ved at støtte i mange år fremover. For problemet med hjemløse katte er voksende og bliver ikke løst lige med det samme. Vi bliver ikke millonære på at sælge misse merchandise, men det glæder os at lave fine ting til jer (og jeres katte) og samtidig kunne give videre til dem der knokler for Danmarks nødstedte katte.
Tak fordi du følger Almisse Shops rejse og støtter katte i nød! Almisse Shop er et samarbejde mellem Deaf Darlings og Trykkeriloftet. Læs mere om os her.